Khamis, 24 September 2009

Kampung Sanglang…Desa tercinta…


Salam…
Almaklumlah ni proses berkenalkn dulu kan…Saya nak bawak anda terjah ke kampung saya belah ibu di kedah..Nak tau rumahnya…senang je nak detect..X lah susah nak carik cam Bukit Jering tu…Jika kalian nak ke Perlis dari Alor Setar (x ikut jalan Jitra)…Rumahnya satu-satunya di atas bendang sebelah balai polis Kampung Sanglang..
Kalian akan jumpa rumahnya dulu….Hehe..Kalau nak dtg beraya..Boleh le…Kuih raya berlambak…Sebenarnye…Saya jarang sgt dpt balik saner…
Asal nak balik je..Ade yang nak periksa…Konon-kononnya nak study…Tapi…Entah la…Dok kat Bukit Jering tu pun bukannya sentuh buku sgt…Jgn kata sentuh..Tgk pun x…ni la org kate…balik sama..x balik pun sama..
Tapi biasalah..Bila dah lama tak balik nie…Time raya mesti ada teringat org-org kat sana…Teringat sungai..Bendang…Tapi nak wat camner..Keadaan tak mengizinkan…
Kalian pun bukan selalu kan dpt balik kampung yang jauh..Lebih-lebih lak time raya camnie…Dari jauh ku pohon maaf je le ( cam lagu Allahyarham Sudirman)..
Bile dah dpt balik saner..Memang enjoy gile!!!Rase x nak balik pun ader..Yelah..Dah dpt hang out ngan sepupu…Maen bunga api..Maen mercun…Tangkap ikan..Seronok sgt.. Dan moment paling best sekali bila kami ramai-ramai pergi konvoi jalan-jalan kat Padang Besar…Gua Kelam…Taman Ular…Kalau time raye kami rajin gi ziarah sepupu di Chuping…Hehe…Alor Setar jarang-jarang pegi..Cam x de ape pown…
Bile tgh seronok2..Tetibe saya teringat kat arwah pak cik…Dia pergi agak mengejut..Pape pon..Al-Fatihah…
Memang sedih bile kehilangan orang yg tersyg…Ye lah..X kan nak lompat2 happy lak…
Kampung Sanglang bnyk meninggalkan memoir manis dan pahit buat saya…
Hidup hijau kuning!!!Hidup Kampung Sanglang…

p/s: Sesiapa rase dia ade kaitan ngan site nie…Jom jdk pengikut saya…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan