Isnin, 23 November 2009

cetusan kontroversiku...

Salam sekali lagi..
ape?? bdk nie mencetuskan kontroversi??? ape dye??
ha..kalau korg nak tahu..start tahun nie la saya mula buat hal..
storynya begini...sume nye bermula di sebuah SBP..
saya masuk c2 wktu form 4 ; tahun nie la..
(kalau kat skul lame dulu x de sape pown nak tegur...)
untuk sesi taaruf cikgu telah memberikan kami yg baru nie handout di mana cikgu suruh nyatakan bakat kita..
saya x taw pe kelebihan saya dan terus tulis bakat saya adalah 'menyanyi'..
n saya fikir cikgu akan abaikan benda tu..
n 2,3 hari lepas tu..
cikgu panggil bebudak yg kelebihannya menyanyi...
4 org sumenye termasuk saya..3 laki2 sorg pompuan..saya lah tu..
cikgu suruh kami nyanyi sorg2..
saya bwk lagu this is me - demi lovato..saya x sgka dyeorg suka..
then beberapa mggu lps tu,saya diminta oleh budak 'batch' saya untuk menyertai satu pertndgn menyanyi kat sekolah tu..
dan atas permintaan dan kerelaan saya sendiri saya pun menyertai tanpa berfikir akan ape yg bakal berlaku nanti..
mlm tu saya bwk sebuah lagu rock..n alhamdulillah saya menjadi juara dan berjaya mewakili sekolah utk hari kecemerlgn SBP zon timur nanti..
dan skrg pape event sekolah pun saya diminta utk buat persembahan...
lepas saya wat menda tu..saya rasa diboikot oleh beberapa pihak dan dah ditegur oleh beberapa org cikgu...
saya...rasa agak terkilan..coz tu je la bakat yg saya ada..mgkn bg mereka cara saya tonjolkan bakat dan menghargai nikmat Allah tu salah..dan saya x tau camne caranya...
saya x tahu camne nak mghadapi cbrn nie..
saya agk terkilan juga bila mende tu disama tarafkan dgn..somethin' yg jijik...
saya sedih..
tapi alhamdulillah juga..bila saya dpt tahu majoritinya ada cikgu yg back up saya...terima kasih cikgu coz bg support kat saya..
saya juga tertanya-tanya...pe gunanya Allah bg nikmat nie kat saya???
saya cerita mende nie kat ibu..satu pagi ibu saya terjumpa satu artikel di mana segala-galanya telah terungkai berkaitan dgn suara wanita nie...
dan ibu saya menyuruh saya simpan artikel tu baik2..
saya x berniat nak menghalalkan ape yg haram...
maaflah kpd sesiapa yg terasa..
ini cuma luahan perasaan shj sbb yg saya tahu menyanyi di hdpn bkn mahram slgi x menaikkan syahwat x jd hal...lgpun saya bknnye ada x-faktor laen yg boleh menyebabkan org tertarik dgn saya..
biasalah..kita nie manusia...lemah..
tapi kalau boleh...saya nak tahu kenapa nyanyi di hadapan bkn mahram berdosa..
wallahua'lam...

1 ulasan: