Rabu, 23 September 2009

JgN jAdi AnAk DeRhAkA....


Salam...

Maaflah kalau tajuk ini amat menyentuh sensitiviti anda semua...

Saya ada terbace satu keratan akhbar dan saya rasa anda pun turut membacanya..

Anak-anak yang sudah pandai buang ibu...Saya tak bertujuan untuk meyebarkan aibnya tetapi...Saya sebagai masyarakat amat kesal dengan perbuatan mereka..

Lebih2 lagi pada aidilfitri yang menjelma ni...Sepatutnya kita saling bermaafan bukannya mencetuskan persengketaan...

Bagi mereka yang tidak tahu...Mari saya gambarkan situasi itu...

Si anak membiarkan ibu yang uzur berlari mengejar keretanya sambil menggendong bungkusan pakaian kerana mahu mengikut pulang untuk menyambut aildilfitri di rumah..Ini bukan babak drama TV,tetapi realiti anda semua..REALITI!!!

Rasionalnya...Mengapa si anak sanggup berbuat sedemikian?

Kadangkala saya terfikir mungkin juga si ibu ini pernah melakukan sesuatu yang tidak baik sehingga mengaibkan dirinya dan anaknya itu...

Namun,bila diingatkan semula...si ibu perlukan 'support' dari anak2nya untuk meneruskan kehidupan...

Seburuk manapun ibu itu,dia sanggup bersabung nyawa melahirkan si anak...dengan harapan anaknya itu mampu membuatkan dia bahagia..

Namun...Harapan itu hancur jadi debu(cam tajuk lagu Hetty Koes Endang je...)

saya amat rasakan pengorbanan si ibu dalam membesarkan anak2nya itu...

Bila dah besar...Si anak diibaratkan bagi kacang lupakan kulit....

Jangan sampai sejarah si tanggang berulang lagi...

Jangan sampai si anak tu disumpah jadik batu sudah!!!





2 ulasan:

  1. Ish..ish..x ptot..x ptot..hormatilah ibu bapa anda........

    BalasPadam
  2. ena_edogawaconan97@yahoo24 September 2009 3:13 PG

    salam.....ish,,ish,,,,nak dapat dose ke hapa?x tahu ke,syurga 2 d bwh tlpk kaki ibu?ayah 2 plk pnt2 cari rezeki kita?ish....ish....x patut sungguh anak 2....kita pown sama...jgn ashik nak kutuk owng....tengok diri sndiri 2.....

    BalasPadam